۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

خبر



12 وسترن در "قطار سه و ده دقیقه‌ی یوما"

اثری از المر لئونارد در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجموعه‌ی داستان «قطار سه و ده دقیقه‌ی یوما» نوشته‌ی المر لئونارد با ترجمه‌ی کیهان بهمنی از سوی نشر ثالث منتشر خواهد شد.

به گفته‌ی مترجم، در این مجموعه 12 داستان وسترن گنجانده شده که بعضی از این داستان‌ها بعدها به فیلم‌نامه‌ی معروف‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای وسترن تبدیل شده‌اند. این کتاب پس از شش ماه انتظار موفق به دریافت مجوز شده است.

بهمنی توضیح داد که مجموعه‌ی داستان «قطار سه و ده دقیقه‌ی یوما» اثر المر لئونارد، یکی از موفق‌ترین وسترن‌نویسان آمریکایی است که در ابتدا به نوشتن داستان‌های وسترن می‌پرداخت و اکنون یکی از مطرح‌ترین جنایی‌نویسان آمریکاست. بسیاری از آثار این نویسنده به فیلم‌نامه تبدیل شده که از آن جمله فیلم «مرد» با بازی پل نیومن و فیلم «قطار سه و ده دقیقه‌ی یوما» با بازی راسل کروست.

او در ادامه گفت: لئونارد تا به حال چندین جایزه‌ی مهم از جمله جایزه‌ی استاد بزرگ ادگار آلن پو (1992) و جایزه‌ی اسکات فیتزجرالد در سال 2008 را دریافت کرده است. داستان‌های این مجموعه با حال و هوای دنیای غرب وحشی طیفی از موضوعات مختلف، از نبرد بین سرخ‌پوستان و سفید‌پوستان تا مفاهیم انسان‌دوستانه را دربر می‌گیرد. نکته‌ی جالب در مورد داستان اصلی این مجموعه این است که کسانی که فیلمی با نام مشابه با بازی راسل کرو و کریستین بیل را دیده باشند، با خواندن کتاب از تفاوت داستان با فیلم‌نامه‌ی‌ اقتباسی شگفت‌زده خواهند شد.

لینک خبر: کتاب‌نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

جستجوی این وبلاگ